Z danych Instytutu Rybactwa Śródlądowego oraz Polskiego Towarzystwa Rybackiego wynika, że w ciągu ostatnich 15 lat połowy szczupaka spadły o 47,1 proc. Naukowcy wskazują, że przyczynia się do tego wzrost temperatury w rzekach i jeziorach spowodowany zmianami klimatu.
Połączone komisje senackie infrastruktury i środowiska przyjęły we wtorek bez poprawek ustawę o rewitalizacji rzeki Odry.
– Aby poprawić jakość wody w polskich rzekach, trzeba przede wszystkim zaprzestać regulacji. Tym, co powinniśmy w tej chwili zrobić, to na poważnie zająć się renaturyzacją rzek – mówi dr hab. Andrzej Mikulski, hydrobiolog z Uniwersytetu Warszawskiego.
Członkowie Koalicji Ratujmy Rzeki sprzeciwiają się regulacji Odry na potrzeby rozwoju żeglugi śródlądowej. Przygotowana przez nich petycja „Stop niszczeniu Odry” trafi teraz do przewodniczącej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen.
Prezydent Płocka Andrzej Nowakowski (PO) zwrócił się w piśmie do prezesa Wód Polskich Przemysława Dacy o regularne pogłębianie Wisły w granicach miasta, aby w ten sposób zmniejszyć zagrożenie powodziowe. Wskazał przy tym, że w 2020 r. pogłębiania rzeki w rejonie Płocka w ogóle nie było.
Trzy cele główne, 11 celów szczegółowych i aż 31 typów działań to zasadnicza część realizowanego przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie projektu pn. „Przegląd i aktualizacja planów zarządzania ryzykiem powodziowym (PZRP)”. Interesariusze i eksperci omawiali te zagadnienia 17 listopada na konferencji Stop Powodzi „Cele. Działania. Bezpieczeństwo”.
Z chwilą odzyskania niepodległości przez Polskę w 1918 roku jedną z dziedzin wymagających uporządkowania stała się gospodarka wodna. Odrodzone państwo posiadało wówczas wielkie rzeki łączące kraj z Morzem Bałtyckim i Morzem Czarnym, gęstą sieć hydrograficzną, czy rozległe kompleksy mokradeł, jednak w parze z możliwościami szły duże wyzwania i trudności.
Koalicja Ratujmy Rzeki wystosowała petycję do Komisji Europejskiej przeciwko przeznaczaniu pieniędzy podatników na regulację dolnej Odry na potrzeby rozwoju żeglugi śródlądowej. Koalicjanci wskazują, że inwestycja ta ma odbyć się pod pretekstem ochrony przeciwpowodziowej, choć w praktyce nie ma z nią nic wspólnego.
Ekstremalne zjawiska pogodowe będą coraz częstsze i intensywniejsze. Zmiany klimatyczne, postępujące znacznie szybciej niż przewidywały to modele, sprawiają, że naprzemienne susze i powodzie z roku na rok stają się coraz częstsze i przybierają na sile.
Trwają prace nad jednym z największych projektów hydrotechnicznych ostatnich lat - modernizacją układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku. Trwa realizacja zleconego przez Urząd Morski w Gdyni projektu obejmującego modernizację układu falochronów osłonowych w Porcie Północnym w Gdańsku. Wartość inwestycji to ponad 607 mln zł, a poziom zaawansowania prac to już 40%.Czytaj więcej na: https://inzynieria.com/geoinzynieria/wiadomosci/58100,trwa-modernizacja-falochronow-w-porcie-polnocnym © inzynieria.comTrwa reali
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy